Cerah Cantik Gelap Hodoh
Wednesday, April 10, 2013 | 1:18 AM | 4 weird people
Assalamualaikum 

Hey iolls, welcome back :D
Recently, I was thinking, kenapa orang suka membandingkan kecantikan seseorang based on their skin color. Aku tak tau la fatwa mana diorang pakai, kalau kulit putih lawa nak mampps  sangat2, kalau kulit gelapp, syuhh syuhh wah wah menghalau bagai

Aku rasa masalah ni slalu berlaku pada Malaysian. Bagi akulah, huhu. Tapi memang betul pun, kalau kat skolah aku dulu slalu jadi benda ni. Contohnya, aku ada sorang kawan, indian. Kalau indian normal la kan kulit gelap sikit. tapi kawan aku ni, kejap2 tarik tangan aku, bandingkan kulit dia and kulit aku. Lepastu mengeluh sebab jeles kulit aku putih walaupun taklah putih mana dikatanya aku untung sebab putih and kulit gelap  macam dia tak cantik

siapa kata kulit gelap tak lawa?

Bagi aku takde beza pun kulit putih ke gelap, setiap orang ada kecantikan sendiri kan :) So aku cakaplah semua orang tak sempurna, so terima la apa yang kita ada seadanya. 

you comel la daling, kekeke

And fact yang korang semua patut tau, peratusan orang yang berkulit putih terdedah dengan bahaya skin cancer lebih tinggi daripada orang yang berkulit gelap. haaa skarang kau nak hitam ke putih? jawab cepat! kekeke


kalau kulit putih,muka lawa tapi prangai hancuss tak jadi jugak. baik kulit gelap je, takdelah nak meninggi diri kan 

Even macam aku, kulit kategori tak gelap, putih tu sikit2 la, sipi2 kulit kuning langsat sebenarnya. ha, kulit cerah cenggitu pon, kulit aku jenis tak clean tak clear, jerawat berkawad 24jam disebabkan hormonal changes. haha, so bersyukur je la apa yang aku ada. kalau satu hari tu aku rasa rendah diri ya amat, tak confident nak hadapi dunia luar, aku just fikir yang ada orang lebih teruk keadaannya daripada aku. that makes me feel comfortable with myself. you guys should try it :)

conclusion, motivate yourself to accept and be grateful on everything that Allah had gave you, ingat bukan awak sorang dalam dunia ni yang ada sesuatu kekurangan dan kelebihan ;) 

till then, bye! 


Labels: ,


Hi! Welcome to my blog. Do enjoy reading and support me by following my blog. Spread the love ;)

CURRENTLY : Alien(s) 
MOOD : i'm happy.


Facebook
Instagram
We Heart It
About Me

Blog is being modified. Keep calm and just keep reading :)