Movie & TV Show kegemaran!
Monday, March 18, 2013 | 12:34 AM | 5 weird people
Assalamualaikum~

hey iolls :D firstly saya nak ucapkan trima kasih kepada Izyan sebab review blog saya, terharu :') So sebagai penghargaan saya nak share fav movie n show, yang Izyan n korang semua boleh tengok kat youtube, sebab movie2 ni best nak mampos  pengsan tengok, n saya menyokong pepatah omputih iaitu sharing is caring, ihiks gedik

movie pertama yang bertahta di hati bertahun lamanya since saya form 4(dua tahun lepas) ialah Crazy Little Thing Called Love lebiu so much bebeh


cite ni best ok. tengok poster pun buatkan saya rasa nak tengok balik cite ni skarang jugak. hehe

movie ni based on a true story. kisahnya sorang girl ni (Nam) ialah seorang gadis yang tak brapa nak lawa. pastu dia suka kat Chon (senior yang hensem gila bak ang) tapi dia rasa tak sesuai kalau nak digandingkn dengan Chon. bermula dari situ la Nam berubah jadi lebih cantik n pandai sampai time hari valentine, kawan2 dia tolong pegangkan hadiah, susun2 atas meja. hot sangat dah la tu. hehe, ending dia korang kena tengok k :)

saya dapat tau tentang movie ni sebab me n my friends like to exchange movie yang kitorang ada, so enjoy :D


second, saya sukaaaa movie Lovely Complex sebab for me jalan critanya menarik, kelakar n sweet gitu :D


ceritanya tentang sorang boy ni (Otani) cinta dia ditendang di reject sebab dia pendek n girl yang dia suka tu tinggi. pada masa yang sama, sorang girl ni (Risa) merangkap classmate Otani pun cinta ditolak sebab boy yang dia suka tu pendek (Risa ni giant) so agak awkward la bila girl tinggi dari boy kan. Pastu Risa ni tersuka kat Otani time diorang spent time together2, tapi bila dah ngaku suka kat Otani, Otani bagi respon negatif pulakk~ So start situ la kisah cinta diorang bermula :) Korang tengok la k ^^

movie ni pulak saya dapat dari jiran(kawan) sebab guna pendrive dia n tengok2 ada movie, so ape lagi, copy n tengok perabis la. hee thanks Dina!


this one part by part (part 1-10)

BEST!!!


Movie Sleepover


This movie is so so sweet like no doubt! movie ni pasal anak2 mat salleh ni main Scavenger hunt, ala2 amazing race gitu,n pemenang akan dapat awesome lunch spot in their highschool luchspot tu means tempat rehat untuk students yang femes2 la diorang sneak out sebab time tu act diorang tgh sleepover kat umah Julie(baju biru), mak Julie tu jenis kokong anak dia, tak bagi keluar la apa. K tak reti ah nak tulis sinopsis, saya copy paste sinopsis page lain jela eh? XD

On the last day of 8th grade before their freshman year in high school, Julie has a slumber party with three best friends: Hannah, Yancy, and Farrah. As a trio, they end up having the adventure of their lives. To win the legendary high school lunch spot by the fountains, they must win a all-night scavenger hunt against their popular girl rivals. Unfortunately, Julie's mom has firm rules about the party. Her number one rule? Don't leave the house. But Julie and her friends won't let a little thing like parental authority stand in the way of social domination. To win the race, they sneak out of the house, steal a car, snatch a cute boy's boxer shorts, crash a high school dance, and torment a security guard with an inflated ego. And along the way, some of the girls might just find love. Because anything is possible at Julie's sleepover.


Gitula kisahnya :D btw movie ni dah takde kat youtube, so korang kena la cari cd dia k :)

Fav TV Show saya pulak lagi banyak. since habis SPM haritu rajin pulak saya tgk tv, sebab act saya ni bukan penggemar tgk tv pun. hehe

saya suka crita According To Jim


crita ni lawak sungguh! tiap2 pagi lepas habis sidai baju, saya bawak sarapan duduk depan tv, semangat nak tengok. ahaha
crita ni mengisahkan ttg kehidupan seharian Jim's family, so banyak benda la yang berlaku. maksudnya crita dia tak sama setiap episod. korang boleh tgk kat chanel 726 pukul 10 pagi sampai pkul 12 :)

***

kalau ikutkan banyak lagi movie and tv show yang saya suka. tapi takkan nak tulis semua kan, mau penat nak scroll down je. haha, tapi saya list kan jelah apa lagi yang saya suka ok :)


16 Wishes
yang ni ada part by part kat youtube, cuma kena pandai cari :)

The Nanny
yang ni ada kat tv dulu, macam crita according to jim, lawak :D

Hugo
movie ni tengok HD or 3D best :D grafik cantik 

August Rush
terpesona dengan bakat yang budak laki tu :D

Arthur and The Great Adventure 
movie ni ada 3, beli la cd 3 in 1 pny, baru spuloh ringgit. ahaha

kebanyakan movie yang saya tengok ni dapat dari kawan, cousin. tapi skarang saya rajin download kat youtube. so sebelum movie yang best2 di delete sebab copyright, baik korang download banyak2 kekeke

p/s: prasan tak aku guna saya sepanjang entry? XD patut la ayat sopan semacam je, haha.

thanks for reading n happy watching! 




Labels: ,


Hi! Welcome to my blog. Do enjoy reading and support me by following my blog. Spread the love ;)

CURRENTLY : Alien(s) 
MOOD : i'm happy.


Facebook
Instagram
We Heart It
About Me

Blog is being modified. Keep calm and just keep reading :)