KL vs Penang (longhat)
Wednesday, February 27, 2013 | 2:25 PM | 0 weird people
Assalamualaikum n hey peeps :)

Every time aku bersembang dengan kawan2 aku, mesti ada yang akan kutuk diblakang "weh hang toksah dok keyyel sangat ahh, meluat aku, tui! "

hmm, memang kadang2 aku akan terlepas cakap ikut style KL sikit. sebab aku sbenarnya asal dari Johor. kat rumah, family aku dah biasa cakap ikut belah selatan sikit. huhu, tapi aku still confuse, kenapa orang suka mempertikaikan fakta yang jelas dan nyata ni. even aku dah terangkan kenapa aku cakap macam tu still ada yang dengki tak puas hati.


 TAPIIII, depa mai cakap keyyel takpa pulak. contoh ketara kat facebook;

a: Kite nak pegi makan kenduri rumah kawan. Kalau korang nampak kite kat sane tegor la k *muach

b: I nak g subway ni, sape sape nak ikot jom la teman I, nanti I blanje *winkwink

nampak tak betapa plastiknya diorang?
dah hang kutok aku bajet KL hang sendiri buat takpa pulak? dah tu, setiap status hang semua cakap KL, takpa pulak kan.


why not instead of all those "fake" dialect, cakap jela macam biasa. kan senang. taklah nanti bila jalan2 ke apa, orang tegor tiba2 bahasa jadi lain;

a: eh hang kenai aku ka?

b: oh cheq asai penang

haa, kang tak pasal buat malu ja =.=

malu malu


Aku bukannya sengaja nak buat gedik mengada, cuma kadang2 tersasul jugak la. lagipun aku slalu salah part 'je' , 'ke' ja ponnn. cuba tengok time aku sembang dengan geng2 satu kpala yang gila2, takda nak KL sangat. siap kna tegor lagi, sebab bahasa terlampau 'sopan' hahaha

So readers please jangan marah klau aku tercampur cakap penang n kl dalam blog ni ok. aku tulis spontaneous je. takde backspace banyak2, ikhlas dari hati eceh


conclusion, just be yourself :D

much love

Labels: ,


Hi! Welcome to my blog. Do enjoy reading and support me by following my blog. Spread the love ;)

CURRENTLY : Alien(s) 
MOOD : i'm happy.


Facebook
Instagram
We Heart It
About Me

Blog is being modified. Keep calm and just keep reading :)