Cita-cita / Ambition
Thursday, February 28, 2013 | 4:11 PM | 3 weird people
Assalamualaikum, n hello :)

Cita-cita slash Ambition. wah wah macam skema gila tajuk. ahaha,ok ok aku nak story mory pasal cita2 aku ni.
 
basically aku ada banyaaak cita-cita. But im not stick on any of them, main2. minat tu, nak keje tu, minat ni, nak keje ni. sampai orang pelik n cakap, "weh nanti hang jadi suri rumah tangga ah, senang" ok fine.

Makcik aku ada francais Each A Cup somewhere in Shah Alam, aku pun jadi exited sebab aku memang dah lama minat nak ada kiosk sendiri kat Jusco, jual benda2 tu lah. tapi aku lagi suka Coolblog sebab for me warna pink dia sangat cute :D

gini la upenye
Source : google

comel kan? wane pink, kelas kau maria~
plus makcik aku dapat untung bersih RM5k+ sebulan senang2 je. tapi impian aku dah berkubur bila dengar modal dia rm50k+. aku pernah la tanya ayah aku;

aku: yah, buat loan boleh? akak nak bukak coolblog la, mesti best kan
ayah: ha ok boleh

tapi ayah aku biasa la, ok je, tapi tak buat pun. padan muka diri sendiri fine, nanti aku keje dulu, kumpul2 duit, baru bukak kedai ni.

then, i feel like want to have a craft store bila aku buat key chain guna felt, many people request to buy the key chein or suroh aku buat ikut design diorang. aku bila dengar orang nak 'beli' n orang nak 'bayar' memang aku semangat lebih. ahaha, mesti korang fikir '' eh mata duitan la dia ni" memey pom :P hey think positive ok, tu boleh jadi side income bagi pelajar macam aku ni. bukan tak cukup duit, tapi nak la rasa pegang duit sendiri, buy anything using my own money. thats it. but at last, tak jadi jugak sebab tak sempat nak buat felt key chain banyak2, nak espiyeeem :D

dulu2 time skolah rendah, cikgu akan tanya nanti dah besar nak jadi apa. time skolah rendah, aku rasa macam aku ni blurr n noob gila. apa orang buat aku buat, n aku rasa aku boleh start fikir sendiri when i was in form 3. ni serius tak tipu. bila fikir2 balik mesti aku rasa '' ish kenapa aku nerd gila dulu'' or '' ish kenapa aku cam lembab2 dulu'' bikin stress tau ngak 


back to the topic. bila cikgu tanya cita2 apa, ada tiga pekerjaan yang aku jawab. first, cikgu. actually aku tak minat pon jadi cikgu. but like i said, aku blurr dulu, n aku jawab berdasarkan pekerjaan ma aku. haha. second, nak jadi arkitek. ni pun sama gak, aku jawab sebab ayah aku arkitek. hikhik, nampak tak betapa 'bingainya' otak aku dulu. third aku nak jadi doktor, ha ni aku memang nak sebab bagi aku doktor tu pandai gila n pkai kot putih tu macam smart lebih je. hehe

rambut serabai2 pun nampak cool je bila pkai kot putih tu :D

n last i want to have my own bakery :) ok tu sebab skarang ni aku tengah giat buat kek, cupcake, trying on something new. hehe, tapi aku suka la sebab buat benda tu kan boleh decorate cantik2 comel2. tapi kalau aku la yang buat kek, 10 kali bakar, 12 kali hangit. haha faham tak? 

macam comel je kan? :D


ikutkan banyak lagi cita2 dalam list menunggu aku, tapi sikit2 dah la eh? nanti agak2 dah takde modal nak tulis apa, aku tulis la lagi pasal ni. hehe

thanks for reading!





Labels: ,


Hi! Welcome to my blog. Do enjoy reading and support me by following my blog. Spread the love ;)

CURRENTLY : Alien(s) 
MOOD : i'm happy.


Facebook
Instagram
We Heart It
About Me

Blog is being modified. Keep calm and just keep reading :)